TikTok'un Emek Sineması, 3 Aralık- 30 Aralık tarihlerinde Karşı Sanat'ın Beyoğlu'ndaki mekanında izleyiciyle buluştu. Ozan Çağlar ve Deniz Zeybek'in hazırladığı sergi, merkezinde emek-bedenin bulunduğu TikTok videolarından bir seçki sunarken proletaryanın geleneksel temsil biçimlerinin dışında kurmaca ve belgesel arasında salınan anlatım dilinin imkanlarını konu edindi.

TikTok'un Emek Sineması sergisi "Gösteri-gözetim toplumu kendine karşı kullanılabilecek olasılıkları da üretiyor mu?" sorusunu merkeze alıyor. Farklı çalışma mekanlarında üretilen filmler challengelarla çoğalarak yeni ittifaklara alan açıyor olabilir mi diye sorarak emek - bedenin sinemadaki temsiline odaklanıyor ve kendini temsil etmenin yeni bir alan açma potansiyelini sorguluyor. TikTok'un Emek Sineması'ndaki videolar, kolektif bellekte birikmiş sinema bilgisiyle birlikte TikTok'un teknik alt yapısının kullanımından üretiliyor. TikTok'un Emek Sineması'nda çalışma mekanları, sokaklar, tarlalar, atölyeler platoya dönüşürken çalışma zamanları işgal ediliyor. TikTok sinemasının üreticileri; kürekleri, boruları ve meyve kasalarıyla çekim araçlarını oluştururken üretim bandını bir podyum gibi kullanarak mekanları dönüştürüyor. "Umumi film festivali" gibi işleyen TikTok'ta çalışma mekanlarına ve üretim araçlarına; dekor, performans, müzik ve ses efektleri ile yapılan küçük müdahalelerle oluşturulan atmosferde iş mekanları yeni bir anlamlar kazanıyor.
















"TikTok, işçi sınıfına bahşetmediğimiz kendini inşa etme alanı" - EVRENSEL

"Varolduğunu hissetmek, milyonlarla buluşmak" - BİRARTIBİR

"Bu sefer gazete haberlerindeki ölümlerle karşımızda değiller" - GAZETE DUVAR

"Emekçilerin TikTok'la imtihanı" - İŞİN ASLI